Hizmet Sözleşmesi

NOKTA TURİZM SEYAHAT ACENTASI YURT İÇİ VE YURTDIŞI PAKET TUR SÖZLEŞMESİ

Bir taraftan Nokta Tur ve Seyahat Acentası Ltd. Şti Halaskargazi Cad. Alyanak Ap. No:16/2 Harbiye

(acenta diye anılacaktır), diğer taraftan tüketici arasında yurtiçi ve yurtdışı turlar konusunda iş bu paket tur sözleşmesi imzalanmıştır.

 I-ÖDEMELER

  1. Kayıt anında rezervasyon bedelinin tamamının ödenmesi gerekmektedir.

 II- İPTAL – VAZGEÇME – DEĞİŞİKLİKLER

1) NOKTA TURİZM in, tura katılan kişilerin yeterli sayıya ulaşmamalarına bağlı olarak ve gerekli gördüğü durumlarda ilan ettiği veya kayıt aldığı turları gezi başlangıcından 15 gün öncesine kadar kısmen veya tamamen iptal edebilir. Tüketici ücretin tamamını iade alma hakkına sahiptir. Bu durumda tüketicinin tazminat hakkı doğmaz.

2)Tüketici, gezinin başlamasından 30-15 gün önce rezervasyonunu herhangi bir sebep ile iptal veya değişiklik talep edilmesi halinde gezi bedelinin % 50’ ini, 15 günden az bir süre kala ise gezi bedelinin tamamını, günübirlik turlarda 3 günden az bir süre kala yapılan iptallerde bakiyenin tamamını NOKTA TURİZM’in ödemeyi kabul ve taahhüt eder. Uçak-tren ve gemi ulaşımlarında ilgili firmaların iptal ve değişiklik kuralları aynen uygulanır.

3) Tüketici veya birinci derecede akrabaları için; kanunlarda yer alan mücbir sebep halleri, tüketicinin, paket tur sözleşmesinin hükümlerinden herhangi birinin yerine getirilmesine engel olacak derecedeki ağır kaza, tedavi gerektiren ağır hastalık, ölüm halleri TÜKETİCİ için mücbir sebep hali kabul edilir. Tüketici, mücbir sebebin varlığını resmi kurumlardan alınacak geçerli belge ile ispatlamak zorundadır. Tüketicinin gerekli tüm özeni göstermesine rağmen öngöremediği ve engelleyemediği bir durum veya bu maddede belirtilen mücbir sebep nedenleri ile paket turun başlamasına 30 günden daha az bir süre kala, yazılı veya kalıcı veri saklayıcısı ile fesih bildiriminde bulunması halinde ödenmesi zorunlu vergi, harç v.b. yasal yükümlülüklerden doğan masraflar ile 3. kişilere ödenip belgelendirilebilen ve iadesi mümkün olmayan bedeller hariç olmak üzere, herhangi bir kesinti yapılmaksızın tüketicinin ödemiş olduğu bedel tüketiciye iade edilir.

4) Uçak, tren ve gemi bağlantılı turlarda biletler alındıktan sonraki iptallerde mazeret geçerli olmayıp uçak-tren ve gemi biletlerinin iadesi yapılmaz.Uçak, tren yada gemi biletlerinde taşıyıcı firmaların iptal ve iade şartları geçerlidir.

5) Her ne sebeple olursa olsun, gezi ücretinin tamamını saptanmış süre içerisinde yatırmamış olan tüketiciler, rezervasyonlarını iptal ettikleri takdirde dahi yukarıda belirtilen limitlere bağlı olarak aynı oranda ücretin kendilerinden tahsil edileceğini şimdiden kabul etmiş sayılırlar.

6) Tarifeli uçuşlarda isim değişikliği kesinlikle yapılamamaktadır. Tüketicinin biletini kaybetmesi durumunda ilgili hava yolunun uyguladığı cezayı ödemekle hükümlüdür.

7) Tüketicinin başlangıcını kaçırdığı geziye iştirak edeceğini yazılı olarak bildirmemesi durumunda, NOKTA TURİZM tüketici adına yapılmış tüm rezervasyonları gezinin başlangıcından 24 saat sonra iptal etme hakkına sahiptir. Bu gibi iptallerde tüketiciye herhangi bir geri ödeme yapılmaz.

III – GENEL HÜKÜMLER

1) NOKTA TURİZM , gezi kapsamındaki otel isimlerini, ulaşım araçlarını, hareket saatlerini programda belirtilen standartlara bağlı kalmak koşuluyla tüketiciye bildirim yapılması suretiyle değiştirme veya tüketiciyi başka acenteye devretme hakkına sahiptir. Kayıt esnasında verilen tur programları örnek programlardır. Tur programlarında belirtilen ekstra turların organize edileceği tarihler rehberlerin inisiyatifi ile değiştirilebilinir. Tüketici toplam gezi süresindeki gecelemenin kısaltılmaması ve kalınacak tesislerin sınıf ve kategorilerinde değişiklik yapılmaması halinde gezi şartlarının yerine getirilmiş olduğunu kabul eder.

2) NOKTA TURİZM  vize işlemlerini takip etmesi talep edildiği takdirde tüketicinin en az altı ay geçerli pasaportu olması ve ilgili Konsoloslu’ğun belirlemiş olduğu evraklar ve süre çerçevesinde ÇORLU TRAVEL’a başvurması gerekmektedir. Vize işlemlerinde NOKTA TURİZM  tüketici ile konsolosluk arasında aracı konumundadır, alınamamasından sorumlu değildir. Vizenin Konsolosluk tarafından onaylanmaması durumunda yukarıda belirtilmiş iptal şartları geçerli olacaktır.

3) Sözleşmede imzası bulunmayan ancak sözleşmeye konu geziye katılan tüketici (ler), kendi adlarına kayıt yaptırmakla görevlendirdikleri tüketici (ler)nin bu sözleşmeyi imzalaması ile sözleşme hükümlerini kabul ve taahhüt etmiş sayılırlar. Bu geziye katılan tüketiciler imzalamış olmasalar dahi taraflar arasında geçerli olacak bu sözleşme şartlarını NOKTA TURİZM  Broşürü, NOKTA TURİZM İnternet sitesi ve ilanlar nedeni ile öğrenmiş geziye bu sözleşme şartlarında katılmayı kabul etmişlerdir. Bu nedenden dolayı tüketicinin turu iptal etme hakkı yoktur.

4) Seyahat sigortası hizmeti satın alan veya seyahat sigortası paketinin içinde bulunan tüketicilerin eksik veya ayıplı ifa, hasar, zarar ve kayıpları ile ilgili teminatın kapsamı bu hizmeti sunan sigorta firmasının poliçesiyle belirlenmiştir. Acente bu teminatların içeriği, kapsamları ve uygulama şekilleri ile ilgili herhangi bir sorumluluk taşımamaktadır.

 5)Tüketicinin başladığı turu, hizmetin kusurlu olduğundan bahisle terk etmesi halinde turu terk ettiğini acente yetkilisine ve konakladığı otele sebepleri ile birlikte yazılı olarak belirtmek zorundadır. Aksi halde tüketici turu terk etmiş sayılır ve hizmeti alıp kullanmış addedilir.

6) Tüketicinin şikayetçi olduğu hususlar hizmetlerin ifası sırasında yazılı olarak acenteye bildirmesi iyi niyetli tüketicinin özen borcudur. Tüketicinin şikayetçi olduğu halde hizmeti sonuna kadar kullanması şikayetçi olduğu hususlar ile ilgili ikame hizmet ve bedel iadesi gibi tazminat haklarını ortadan kaldırır.

 7)Geziye çıkmadan veya gezi esnasında meydana gelebilecek herhangi bir siyasi olay, grev, pandemi süreci,tabii afet, teknik olaylar, hava muhalefeti, taşıyıcı şirketlerin yapabileceği iptallerden, gecikmelerden dolayı acentamız sorumlu tutulamaz. Buna bağlı olarak acentamız programda, ücretlerde ve nakil araçlarında her türlü değişikliği yapma hakkına sahiptir..

8) Satın alınan hizmete VİZE İŞLEMLERİ ve HİZMETLERİ dâhil değildir. Katılacakları tura ait ülkelere vizesi olduğunu beyan eden veya vize işlemlerini bizzat takip edeceğini beyan eden müşteri, vize işlemlerinin gerçekleşmesini ileri sürerek sözleşmeyi fes edemez sorumluluk müşteriye aittir. Yine acente aracılığı ile vize işlemlerini yapan misafirler için ilgili konsolosluğun vize reddi vermesi ya da vize süresini tur süresinden az vermesi durumunda sorumluluk müşteriye aittir, acentanın hiçbir sorumluluğu yoktur.

9) NOKTA TURİZM’in konaklama tesislerinde oda seçimi konusunda tüketicinin taleplerini ilgili tesise iletir; ancak talebin yerine geleceği konusunda garanti veremez. Otele varış günü odalar saat 14:00’den önce tüketicilere teslim edilmez. Otelden ayrılış günü tüketicilerin en geç 10:00’a kadar odalarını boşaltmaları gerekir.

10) Satışlarımız nakit veya bankaların kredi kartları ile peşin ve / veya bankaların taksit yapan kredi kartları ile taksitli olarak yapılmaktadır. Kredi kartı ile satışlarda ödeme yapılmaması halinde tüketici, kredi kartı sözleşmesi imzalanan bankası ile muhatap olup, bankanın uygulayacağı faiz oranları geçerlidir. Bu nedenle NOKTA TURİZM muhatap değildir.

11) Tüketicinin satın almış olduğu tur programındaki gezinin başlamasından sonra meydana gelen değişikliklerden NOKTA TURİZM’in sorumludur. NOKTA TURİZM’in, tüketici aleyhine ve zarar gördüğü aşikar değişiklikleri, gezi sırasında veya gezi sonrasında tazminatın hesaplanması TÜRSAB Kütahya Çizelgesi hükümleri (TÜRSAB TURİZM TÜKETİCİLERİ TALEPLERİNİ DEĞERLENDİRME ÇİZELGESİ ) uyarınca tüketiciye bedel veya hizmet iadesi şeklinde tazmin edebileceği gibi, aynı zamanda, fiyata dahil olmayan ve gezi esnasında tüketiciye verilen ek hizmetler ile de telafi yoluna gidebilir. Ek veya ikame hizmetlerinin tüketici tarafından alınıp kullanılmış veya tüketilmiş olması tüketicinin bedel iadesi ve tazminat haklarını ortadan kaldırır.

12) Tura katılan tüketicinin; her türlü gezide, 50cm x 70 cm ebatlarından büyük olmamak kaydı ile 2 valiz, uçaklı seyahatlerde ise havayolunun belirlediği bagaj hakkı kadar eşya getirme hakkı vardır. Valizlerin ve içindeki eşyaların her türlü sorumluluğu sahiplerine aittir.

13) Bu sözleşmede yazılı olmayan hususlardan 1618 SY, 4077 SY, 4288 SY, 2634 SY, IATA, IHA, UFTAA Konvansiyon hükümleri, Sivil Havacılık Kanunu, BK, TTK, Türkiye’nin dahil olduğu Uluslararası sözleşmeler ve bunlara bağlı olarak çıkartılmış tüzük, yönetmelik, genelge ve tebliğler ile Uluslar arası kabul gören Frankfurter Tabelle’nin Türkiye’deki tatbik bulunan TÜRSAB Kütahya Çizelgesi hükümleri tatbik olunacaktır.

14) Sözleşmeden doğacak uyuşmazlıklarda TÜRSAB Tahkim Kurulu yetkili olup, kurulun usulleri geçerlidir.

15) Taraflar arasında iki nüsha olarak tanzim edilmiş bulunan iş bu paket tur sözleşmesi taraf yetkililerince tüm ekleri ile birlikte önlü arkalı olarak tanzim edilmiş, okunmuş, kontrol edilerek kabul edilmiştir. Taraflar karşılıklı kabul ettikleri, taahhüt ve edimlerini birlikte imza altına alarak kabul ve teyit etmişlerdir. Seyahate katılacak olan ve bu sözleşmede adları yazılı tüketiciler adına işbu paket tur sözleşmesini kabul eden ve taraf adına vekaleten imzalamış olduğu kişilere karşı tüm hukuki sorumluluğun kendisine ait olduğunu ayrıca kabul ve taahhüt etmiştir.

© 2021 Tüm Hakları Saklıdır. Acente 2